עורך דין צוואות וירושות יניב אור
עו"ד יניב אור - סגן יו"ר ועדת ירושה בלשכת עורכי הדין

צוואה הדדית מחיר

אחת הדרכים של בני זוג להוריש את נכסיהם היא דרך עריכת צוואה הדדית. מה זה אומר צוואה הדדית? איך נקבע מחיר צוואה הדדית? ומה עושים במקרה שהיורשים מרמים ומשתמשים בחוק הירושה במקום לקיים את הצוואה? כל הפרטים לפניכם במאמר הבא:

 

מה זה צוואה הדדית?

צוואה הדדית היא צוואה שנעשית על ידי שני בני זוג במשותף. במסגרת הצוואה הם מחליטים יחד למי הם רוצים להוריש את נכסיהם המשותפים לאחר פטירתם. בין השאר, בני הזוג מחליטים אילו נכסים יכנסו לתוך הצוואה, אילו יורשים יכללו בתוך הצוואה, וכל הפרטים של צוואה רגילה. כדי לכסות את כל ההיבטים של צוואה הדדית, מומלץ מאוד להסתייע בעורך דין מומחה לצוואות. עורך דין שמתמחה בתחום הצוואות, ידע לתת את הטיפים ואת המידע המקצועי, שיעזור לכם לכתוב את הצוואה ההדדית המתאימה עבורכם, וזאת בשל הניסיון הרב אותו רכש במשך הזמן.

 

איך קובעים מחיר של צוואה הדדית?

המחיר של הצוואה נקבע לפי המורכבות שלה. כלומר, אם מדובר בצוואה הדדית מורכבת יחסית, הכוללת מספר רב של יורשים, ומספר רב של נכסים, כנראה שהמחיר יהיה יחסית גבוה, לעומת צוואה הדדית שאינה מורכבת. הפער במחיר יכול להיות לפעמים פי שתיים.

 

חוק הירושה וצוואות הדדיות

אחד הדברים המורכבים בצוואת הדדיות זה העובדה שלעיתים הן מגבילות יותר ממה שתכננו מנסחי הצוואה. בשל סיבה זו, חוק הירושה, בצוואות הדדיות, מאפשר לקבוע בהחלטה משותפת, כי לאחר פטירת שני בני הזוג, העיזבון יעבור לצד שלישי מוסכם מראש. כן חשוב לומר, שחוק הירושה אינו מאפשר לאחד מבני הזוג להכניס שינויים בצוואה הדדית, אם לא בנסיבות מאוד מסוימות, או כאשר הוא הודיע בכתב לבן הזוג השני, שיכול גם הוא לערוך צוואה חדשה. כמובן שדרישה זו הופכת את האפשרות לשנות צוואה הדדית, במקרה שאחד מבני הזוג נפטר, למורכבת. מוזמנים להתייעץ בכל עניין של עריכת צוואה, בקשה לקיום צוואה, או מורכבות כלשהי בצוואה.

צוואה הדדית מחיר

אמינות הצוואות ההדדיות

לפי חוק הירושה, הרשם בדרך כלל יכול להסתמך על צוואות הדדיות ולקבוע שהן אמינות, וזאת כמובן בהתאם לתצהיר שבו המנוח מצהיר שהצוואה אמיתית וכי היא נכתבה ללא לחת או איומים. אם מתעורר חשד, אצל הרשם, בנוגע לצוואה הדדית כלשהי, הוא לא יוכל לאשר את הצוואה מיד לאחר פטירת המנוח המוריש, אלא יצטרך לערוך בירור של העניין. אפשר לראות מספר דוגמאות של צוואות הדדיות בראי חוק הירושה, שהתבררו ככוזבות, או טופס בקשה לצו ירושה מזויף, שהוגש לבית הדין או לרשם.

 

צוואה הדדית חוק הירושה

ישנה דוגמה של בן זוג שהגיש לרשם לענייני ירושה, בקשה לצו ירושה לקבלת נכסים של אשתו שנפטרה. לאחר חודש, קיבל בן הזוג את הצו. לאחר כשנה, בתה של המנוחה הגישה בקשה לביטול צו הירושה משום שנודע לה ששני בני הזוג ערכו ביניהם צוואה הדדית לפי חוק הירושה.

בנוסף, דוגמא נוספת של בן של זוג הורים שנפטרו, שהגיש בקשה לקיום צוואה הדדית לפי חוק הירושה. במהלך הבירור נודע כי אחותו של המגיש, הגישה בעצמה בקשה לצו ירושה, ועשתה זאת במועד מוקדם יותר. כך, הבין בית המשפט כי היא בעצם שקרה כשהצהירה לה שלא ידוע לה על קיום צוואה. למרות הדוגמאות הללו, ברוב המקרים ניסיונות ההונאה דווקא כן יכולים להצליח, ולכן מומלץ מאוד להיעזר בעורך דין שמבין בתחום.

מעוניינים בשירות מקצועי בעל מומחיות? השאירו פרטים

Picture of עו"ד צוואות וירושות יניב אור
עו"ד צוואות וירושות יניב אור

עו"ד בעל מומחיות ייחודית בעריכת צוואות, סכסוכי ירושה וליטיגציה משפטית.
מכהן כסגן יו"ר ועדת ירושה בלשכת עורכי הדין.

משרדנו מעניק שירות באיכות הגבוהה ביותר בתחום של דיני ירושה וצוואות ומייצג בסכסוכי ירושה בכל הארץ. מומחיות מובילה בחוק הירושה, ניסיון משמעותי בליטיגציה משפטית וליווי משפטי מקיף בשכר טרחה הוגן.

לקבלת הצעה לייעוץ או לייצוג משפטי ניתן ליצור קשר  עם משרדינו:

משרד עו"ד ונוטריון יניב אור

כתובת: רח' נחל שניר 15 יבנה

טל': 077-7299995

yorteam101@gmail.com

מאמרים קשורים:

ייפוי כוח מתמשך
מסייע להבטיח כי במצב בו אין ביכולתכם לטפל בעצמכם, יעמוד לצידכם אדם שבחרתם
צוואה הדדית

צוואה הדדית צוואה הדדית היא צוואה משותפת שנעשית בין שניים, במסמך אחד או בשני מסמכים המסתמכים זה על זה. בדרך

עריכת צוואה אצל נוטריון

צוואה נוטריונית זו צוואה המאומתת על ידי נוטריון, המוודא כי היא הוקראה בקול בנוכחות המוריש, וכי תוכן הצוואה משקף את

חשיבות עריכת צוואה

בישראל, כמו במדינות רבות אחרות בעולם, יש חשיבות עליונה לניסוח צוואה ועריכתה כהלכה עבור אנשים המבקשים להבטיח את רווחתם הכלכלית

עריכת צוואה לחולה דמנציה

כאשר צוואה לא מצליחה לייצג במדויק את כוונות המוריש, תקפותה עשויה להיות מוטלת בספק. ישנם מצבים בהם אנשים עם דמנציה

הפקדת צוואה

הפקדת צוואה היא הליך המחזק את אמינות הצוואה כמסמך אמיתי. במהלך כל הליך התנגדות לצוואה, פעולת ההפקדה יכולה להוכיח את

מהם כללי הזהב לעריכת צוואה

עריכת צוואה מקיפה ומפורטת היא חיונית לאנשים המעוניינים להבטיח שסידורי הקבורה שלהם וחלוקת נכסיהם יטופלו בהתאם לרצונותיהם. בישראל, בדיוק כמו

צוואה פרק ב

יצירת צוואה פרק ב היא מהלך חשוב וחיוני מאין כמוהו, עבור זוגות בישראל שנישאו בשנית או חיים עם בן /

עורך דין צוואות וירושות יניב אור

עו"ד ונוטריון יניב אור

מכהן כסגן יו"ר ועדת ירושה בלשכת עורכי הדין. מעל 20 שנות נסיון. מומחיות ייחודית ומובילה בתחום דיני ירושה, צוואות וניהול סכסוכי ירושה. מומחה בעל נסיון עתיר בהופעה וייצוג בבתי משפט לרבות פלילי על רקע נסיונו ועברו כתובע משטרתי במשטרת ישראל.

מחפשים עו"ד נוטריון? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק

מחפשים משרד עורכי דין נוטריון?

לקבלת ייעוץ ראשני חינם השאירו פרטים