עורך דין צוואות וירושות יניב אור
עו"ד יניב אור - סגן יו"ר ועדת ירושה בלשכת עורכי הדין

סכסוך בין יורשים

צוואות וירושות במקרים רבים עומדות במרכזם של סכסוכים המטופלים על ידי עו"ד סכסוך בין יורשים. יתכנו אינספור סוגים וסיבות ל סכסוך בין יורשים, אפילו מקרים בהם סכסוכים קודמים הופכים בסופו של דבר לסכסוכי ירושה. כל ענייני הצוואות והירושות מוסדרים במסגרת חוק הירושה. על מנת להתמודד עם סכסוכים מסוג זה יש צורך ב עורך דין לענייני סכסוכי ירושה המכיר את החקיקה בנושא וההליכים השונים.

ישנן שתי גישות להתמודדות. אפשרות אחת היא לפנות ל עורך דין סכסוך בין יורשים ולנהל מאבקים משפטיים. אפשרות אחרת, גם באמצעותו של עורך דין מומחה היא לפנות לתהליך גישור. במקרים רבים, כמו למשל סכסוכי ירושה בין אחים, גישור עשוי להיות ההליך המועדף. במקרים אלו עליכם לראות לנגד עינכם גם חשיבות בשימור היחסים המשפחתיים ולא רק את הערך החומרי, אך זה כבר נתון לשיקול האישי שלכם.

סכסוך בין יורשים

סכסוך בין יורשים

חשוב שתתייעצו עם עורכי דין סכסוך בין יורשים ותקבלו מהם ייצוג משפטי בהליכים השונים. עורך דין סכסוך ירושה יכול לפעול באמצעות כלים משפטיים שונים, כמו למשל ערעור על תוקף הצוואה – ישנן דרכים רבות באמצעותן ניתן לערער על תוקף הצוואה. יתכן שניתן לטעון לאי כשירות לעריכת צוואה או פגמים שונים המטילים ספק באמינות הצוואה ותוקפה. יתכן כי גם נמצאה צוואה חדשה יותר והיא זו אשר בתוקף. בסופו של דבר באמצעות עורך הדין מגישים התנגדות לצוואה, ויש להציג עילות לביטול צוואה לבית המשפט.

עורך דין סכסוך בין יורשים

חילוקי דעות לגבי אופן חלוקת הרכוש יכולים להתרחש גם אם המנוח לא הותיר אחריו צוואה. במקרים שאין צוואה מתבצעת ירושה על פי דין. החוק מגדיר במפורש מי הם היורשים וכיצד יחולק העיזבון ביניהם. אך גם במקרים אלו יתכן כי ישנם בעלי עניין שחושבים שמשהו אינו תקין ומעוניינים להגיש התנגדות לצו קיום ירושה. גם במקרה זה יש להגיש עילות לבית המשפט. למשל אלו יכולות להיות טענות כי הנישואין לא היו בתוקף או שישנם יורשים שלא נכללו בבקשה.

עורכי דין סכסוך בין יורשים

סכסוכים בין יורשים

במקרה של סכסוך בין יורשים נדרש להציג עילות לביטול צוואה. אלו יכולות להיות עילות צורניות או עילות מהותיות. לצורך הדוגמה עילות צורניות הן עילות הנודעות לפרטים הקשורים לעריכת הצוואה המטילים ספק במהימנותה. למשל היעדר תאריך מדפי הצוואה, שוני בכתב היד, עדים לא כשרים וכו‘. במקרים של אנשים חולים אשר ערכו את הצוואה בתקופת המחלה ועולה ספק לגבי כשירותם, גם חוסר חוות דעת רפואית יכול להיות עילה צורנית.

אותו המקרה של אדם חולה יכול לשמש גם כעילה מהותית. למשל במידה והחולה סבל ממחלה דמנטית ניתן להגיש התנגדות בטענה שלא הבין בטיבה של הצוואה. מקרים אחרים יכולים להיות כאשר ישנו חשש להשפעה בלתי הוגנת על המצווה. למשל הפעלת לחץ או איומים על המצווה לצורך הטיית הצוואה. גם הימצאה של צוואה מאוחרת יותר היא עילה מהותית לביטול הצוואה. הצוואה האחרונה היא זו שקובעת.

עו"ד סכסוך בין יורשים

עו"ד סכסוך בין יורשים

אחת הסוגיות שעולות במקרים של סכסוכי ירושה היא הסוגייה של נטל ההוכחה. כלומר על מי מוטל נטל ההוכחה. לבית המשפט אין סיבה לחלוק על הצוואה, ולכן כאשר אדם פונה לעורכי דין סכסוך בין יורשים לצורך הגשת התנגדות לצוואה, עליהם להוכיח לבית המשפט שהצוואה אינה כשרה. כלומר מי שטוען לפגם, עליו נטל ההוכחה.

בפועל ב סכסוכים בין יורשים המצב קצת יותר מורכב. נטל ההוכחה מורכב מנטל השכנוע ונטל הראייה. ישנם מקרים בהם נטל השכנוע עובר לידיו של זה המבקש לקיים את הצוואה, כמו למשל, במקרה של צוואה בעל פה. מלבד נטל השכנוע קיים גם נטל הראייה הנחשב לנטל משני. משמעותו של נטל הראייה היא להביא ראיות התומכות בטענות. חלק מהבעיה היא שלא כל הראיות הן קבילות בבית המשפט. למשל ראיות שהושגו תוך כדי הפרות חוקי הפרטיות אינן קבילות. גם לגבי נטל הראייה יתכן היפוך נטל הראיה. למשל במקרה שמדובר בצוואה בכתב יד או צוואה בעל פה, והוכחה תלות של המנוח בזוכה, הנטל עשוי להתהפך.

סכסוכים בין יורשים

עורכי דין סכסוך בין יורשים

הנושא של סכסוכי ירושה עשוי להיות מורכב ואפילו מתיש. הצעד הראשון לפני שנוקטים בפעולה כלשהי הוא תמיד פניה ל עו"ד סכסוך בין יורשים על מנת לבחון את נסיבות המקרה ואפשרויות הפעולה.

מעוניינים בשירות מקצועי בעל מומחיות? השאירו פרטים

Picture of עו"ד צוואות וירושות יניב אור
עו"ד צוואות וירושות יניב אור

עו"ד בעל מומחיות ייחודית בעריכת צוואות, סכסוכי ירושה וליטיגציה משפטית.
מכהן כסגן יו"ר ועדת ירושה בלשכת עורכי הדין.

משרדנו מעניק שירות באיכות הגבוהה ביותר בתחום של דיני ירושה וצוואות ומייצג בסכסוכי ירושה בכל הארץ. מומחיות מובילה בחוק הירושה, ניסיון משמעותי בליטיגציה משפטית וליווי משפטי מקיף בשכר טרחה הוגן.

לקבלת הצעה לייעוץ או לייצוג משפטי ניתן ליצור קשר  עם משרדינו:

משרד עו"ד ונוטריון יניב אור

כתובת: רח' נחל שניר 15 יבנה

טל': 077-7299995

yorteam101@gmail.com

מאמרים קשורים:

ייפוי כוח מתמשך
מסייע להבטיח כי במצב בו אין ביכולתכם לטפל בעצמכם, יעמוד לצידכם אדם שבחרתם
התנגדות לצוואה בעדים

התנגדות לצוואה בעדים היא הליך משפטי המערער על תוקפה של צוואה אשר נחתמה בנוסף למוריש גם על ידי שני עדים

התנגדות לצוואה הדדית

התנגדות לצוואה הדדית היא הליך משפטי שבו ניתן לערער על תקפותה של צוואה הדדית באמצעות חוק הירושה אך מהן עילות

התנגדות לצוואה: נטל ההוכחה

כשמדברים על התנגדות לצוואה, ישר מן הסתם עולים בראשכם סכסוכים משפחתיים אישיים שלכם מן העבר, או כאלה שראיתם בסרטים. ואכן,

התנגדות לצו ירושה

אם משפחתכם מתעסקת כעת בסיטואציה של ויכוחים על ירושה או על קיום צוואה, מן הסתם נתקלתם במונח התנגדות לצו ירושה.

עילות התנגדות לצוואה

פעמים רבות ישנם יורשים שרוצים להעלות כל מיני התנגדויות לצוואה, אם זה כי היא לא בדיוק כפי שהם ציפו, ואם

התנגדות לצוואה נוטריונית

אם אתם מעורבים באיזה שהוא סכסוך ירושה, מהר מאוד תיווכחו לדעת שהתנגדות לצוואה נוטריוניות אינה עניין של מה בכך. מדובר

התנגדות לצוואה

מהי התנגדות לצוואה? התנגדות לצוואה היא ערעור משפטי על תוקפה של צוואה. זה מתאפשר באמצעות סעיף 67 לחוק הירושה התשכ”ה

עורך דין צוואות וירושות יניב אור

עו"ד ונוטריון יניב אור

מכהן כסגן יו"ר ועדת ירושה בלשכת עורכי הדין. מעל 20 שנות נסיון. מומחיות ייחודית ומובילה בתחום דיני ירושה, צוואות וניהול סכסוכי ירושה. מומחה בעל נסיון עתיר בהופעה וייצוג בבתי משפט לרבות פלילי על רקע נסיונו ועברו כתובע משטרתי במשטרת ישראל.

מחפשים עו"ד נוטריון? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק

מחפשים משרד עורכי דין נוטריון?

לקבלת ייעוץ ראשני חינם השאירו פרטים