שירותי נוטריון

מהו נוטריון?

נוטריון הוא עו"ד בעל ותק ומנוסה אשר החוק מחייב אותו להחזיק ברישיון נוטריון על מנת להעניק שירותים משפטיים ולתת תוקף ואימות למסמכים משפטיים שתוקפם יפה כלפי רשויות ומוסדות בישראל ובחו"ל.

למעשה החוק מציב קריטריונים גבוהים לקבלת רישיון נוטריון:

1. אזרחות ישראלית.

2. חברות בלשכת עורכי הדין.

3. 10 שנות עיסוק במקצוע עריכת דין.

4. השתתפות בהשתלמות נוטריונים.

5. בדיקת רישום פלילי.

6. בדיקת עבר משמעתי ותלונות.

לאחר עמידה בכול הקריטריונים ניתן רשימון כנוטריון מטעם משרד המשפטים והדבר נרשם במאגר הנוטריונים הממשלתי.

חוק הנוטריונים תשל"ו 1976 מסדיר את פעולותיו של נוטריון בהתאם לחוק ומקנה לו סמכויות לאימות ואישור של מסמכים הנקראים אישור נוטריוני.

 

שירותי נוטריון

 

להלן תמצות וההסבר לגבי פעולותיו של נוטריון ושירותי נוטריון שניתנים מטעם משרד עו"ד ונוטריון יניב אור:

אימות חתימה למשכנתא

אימות חתימה למשכנתא נדרש כאשר לווים נוטלים הלוואת משכנתה מהבנק לצורך מימון הנכס שהם רוכשים. הבנק מצידו נותן לבני הזוג ייפוי כח לחתימה בפני נוטריון. בייפוי כח זה נותנים החותמים סמכות לבנק לפעול פעולות שונות בשמם כגון רישום שעבודים בצורה של משכון ומשכנתה לטובת הבנק כנגד העמדת ההלוואה לטובת הלווה.

אימות חתימה לרכישת נכס מקבלן

אימות חתימה לרכישת נכס מקבלן נדרש כאשר רוכשים נכס חדש מקבלן. העורך דין של הקבלן מכין ייפוי כוח בלתי חוזר שחתימה עליו יכולה להיעשות בפני נוטריון בלבד . בייפוי כח זה נותנים החותמים סמכות לעורך דין מטעמו של הקבלן לפעול פעולות שונות בשמם כולל אחריותו של העורך דין לרשום את הנכס בטאבו בחלוף הזמן.

צוואה בפני נוטריון

אחת הדרכים לעשייה צוואה היא צוואה בפני נוטריון. צוואה נוטריונית מוסדרת בסעיף 22 לחוק הירושה ונותנת לנוטריון מעמד של שופט – "22(ז) לעניין סעיף זה נוטריון כדין שופט" . המשמעות המעשית לכך שלנוטריון כמו לשופט אין צורך בעדים נוספים לעריכה של צוואה והמשקל הראייתי והמשפטי של צוואה בפני נוטריון היא בעלת המעמד הרם ביותר.

אימות חתימה למסמכי תאגיד

לעיתים בחברה בע"מ לצורך קבלת הלוואה, או פעולות במקרקעין נדרשת חתימה של נוטריון המאשרת את החותם מטעם החברה על הפעולה הנדרשת. על הנוטריון לבדוק קודם כי התאגיד קיים, דהיינו לבקש תעודת רישום של החברה, לוודא את זהותם של האנשים החותמים בפניו, ואת היותו של האדם מורשה חתימה בשם החברה. כן יש לבדוק במסמכי התאגיד כי החותם אכן רשאי לחתום בשם החברה, ועדיף לדרוש אישור מעו"ד או רו"ח החברה כי החותם אכן מורשה חתימה.

קטינים היוצאים מישראל

שלטונות ההגירה במעברי הגבול בעולם מחמירים את בדיקותיהם לגבי קטינים עד גיל 18, וזאת כדי למנוע חטיפת ילדים. הנהלים אמנם שונים ממדינה למדינה, אך על מנת למנוע עיכובים ועגמת נפש בשדה התעופה, משרד החוץ ממליץ להצטייד באישור נוטריוני מתאים, במקרים בהם הקטין יוצא מהארץ בגפו, או רק עם אחד ההורים.

תרגום נוטריון

תרגום נוטריון או אישור תרגום לעיתים נדרש למסמכים רשמיים של מדינת ישראל לשימוש המסמכים ברשויות בחו"ל או למסמכים שהגיעו מחו"ל לשימוש במוסדות בישראל.

אישור הסכם ממון לפני הנישואין

הסכם ממון בין בני זוג המסדיר יחסי ממון שביניהם כלומר הפרדה רכושית ביניהם מוסדר בחוק יחסי ממון בין בני זוג 1973 ובהתאם לסעיף 2 (ג 1)ההסכם יהיה בכתב ואם הוא נערך לפני הנישואין הוא מחויב באישור נוטריון או בית משפט , המאשר כי הנוטריון הסביר לבני הזוג את מהות ההסכם וכי חתימתם נעשתה על ההסכם בהסכמה חופשית וכי הם הבינו את משמעות ההסכם ותוצאותיו.

הסכם חיים משותפים

כאשר בני זוג ידועים בציבור (כולל בני אותו מין) שאינם נשואים זה לזה ומעוניינים לערוך הסדר רכושי לעניין הרכוש שלהם הם רשאים לערוך הסכם חייים משותפים שיביא לידי ביטוי את ההפרדה ו/או השיתוף שיש לבני הזוג ברכוש. הסכם חיים משותפים ניתן לאשר ע"י נוטריון או בית משפט לענייני משפחה

אישור אפוסטיל

אפוסטיל, הוא תהליך אימות מסמכים ציבוריים בידי נוטריון. במסגרת תהליך האימות של המסמכים הציבוריים, הם מאומתים בידי נוטריון באישור הנלווה להם. האישור הנוטריוני הוא מסמך ציבורי הטעון אימות נוסף לצורך קבלת מעמד רשמי במדינה זרה. תעודת ה"אפוסטיל" מוכרת על-פי האמנה כאימות בלעדי ומספק במדינות החברות באמנה, ודי בה כדי שמדינת היעד תכיר בתוקפם של המסמכים הנלווים לאישור הנוטריוני במדינה בה הונפקו. "תעודה שאינה על-פי האמנה" – תעודה זו ניתנת מכוח חוק הנוטריונים, התשל"ו-1976. התעודה מאמתת חתימת נוטריון על-גבי אישור נוטריוני הנלווה למסמכים ציבוריים אשר מיועדים למדינה שאינה חברה באמנה.

שכר טרחה של נוטריון לשנת 2023

שכר הטרחה של נוטריון נעשה בהתאם לתעריפים הקבועים בחוק, שכר הטרחה מתעדכן מידי שנה והם חלים על כל הנוטריונים הפועלים בישראל. ראה כאן את שכר הטרחה של נוטריון לשנת 2023

עורך דין צוואות וירושות יניב אור

עו"ד ונוטריון יניב אור

מכהן כסגן יו"ר ועדת ירושה בלשכת עורכי הדין. מעל 20 שנות נסיון. מומחיות ייחודית ומובילה בתחום דיני ירושה, צוואות וניהול סכסוכי ירושה. מומחה בעל נסיון עתיר בהופעה וייצוג בבתי משפט לרבות פלילי על רקע ניסיונו ועברו כתובע משטרתי במשטרת ישראל

מחפשים מומחה בתחום צוואות-ירושה? השאירו פרטים ונחזור אליכם

שתפו אותנו
מידע מקצועי:

מחפשים משרד עורכי דין נוטריון?

לקבלת ייעוץ ראשוני השאירו פרטים