עורך דין צוואות וירושות יניב אור
עו"ד יניב אור - סגן יו"ר ועדת ירושה בלשכת עורכי הדין

בקשה לצו ירושה

 

טופס בקשה לצו ירושה – מה צריך למלא בה ולמי מגישים, מתי צריך להגיש בקשה לקיום צוואה ומתי הגשת בקשה לצו ירושה היא הפעולה הנכונה, איך בודקים מצב בקשה לצו ירושה, ואיך קובעים בבדיקת בקשה לצו ירושה את שכר הטרחה? במאמר הבא:

היכן מגישים טופס בקשה לצו ירושה

טופס בקשה לצו ירושה ניתן למלא הן אצל הרשם לענייני ירושה והן בבית דין דתי. טופס בקשה לצו ירושה שמגישים לרשם הירושות מכיל כ-11 עמודים. כדי שתוכלו להתכונן לכך ביישוב הדעת אנו מביאים את פרטי הטופס ומה צריך למלא: ראשית כמובן פרטים מזהים – שם המנוח ומספר תיק. לאחר מכן שם המבקש כתובתו ומספר זהותו. וכן פרטים נוספים (של מגיש הבקשה או של עורך הדין המייצג אותו). לאור ניסיוננו הרב בתחום אנו ממליצים להגיש טופס בקשה לצו ירושה אך ורק באמצעות עורכי דין ירושות וצוואות בעיקר כאשר מדובר בירושה שיכולים לצוץ עליה מתנגדים של גורמים שונים.

הגשת בקשה לצו ירושה או צו קיום צוואה?

בהגשת בקשה לצו ירושה צריך לציין את כתובתו של המנוח, תאריך פטירתו וכן מצבו המשפחתי. כמו כן להגשת בקשה לצו ירושה יש לצרף הוכחות לפטירתו של המנוח ולציין אם בן זוגו עדיין חי בצירוף מספר זהותו וכתובת המגורים שלו. בנוסף צריך המבקש לציין אם המנוח הותיר צוואה או לא. כי בעיקרון אם הוא השאיר צוואה צריך הרשם לענייני ירושה אגרות להנפיק צו לקיום צוואה ולא לשאוף בגבוהה לצו ירושה, ואז יש לפעול לפי הרשום בצוואה. אולם במקרה שהיורשים לא כשירים משפטית ייתכן ותתאפשר הגשת בקשה לצו ירושה. כגון אם היורש קטין, נעדר, חולה או בעל נכות פיזית ונפשית ברמה שאינו יכול להתנהל באופן עצמאי.

 

טופס בקשה לצו ירושה

 

איך בודקים מצב בקשה לצו ירושה

מצב בקשה לצו ירושה מעמיד לבדיקה כל נכס ונכס, האם אכן מגיש הבקשה זכאי לירושה או שמא בן זוגו, (כאשר בן הזוג אינו מגיש הבקשה). לכן במצב בקשה לצו ירושה בודקים האם בן הזוג עדיי חי, ואם לאו בודקים מי הם יורשיו. כמו כן במצב בקשה לצו ירושה בודקים אם המנוח השאיר רכב והאם בן הזוג רשאי לקבל את הרכב לפי חוק הירושה התשכ"ה-1965. לכן רושמים בבקשה את פרטי הרכב ועל שם מי רשומה הבעלות. במקרים מסוימים אם בן הזוג של המנוח מגיש את הבקשה והוא היה בן זוגו למעלה מ-3 שנים עליו למלא פרטים בעניין דירה שהמנוח הוריש. תוכלו להתייעץ אתנו על כך וכן על מהו מעמדה של ידועה בציבור המעוגן בסעיף 55 לחוק הירושה.

 

בקשה לצו ירושה שכר טרחה

בטופס הבקשה רושמים את פרטי קרוביו הסמוכים של המנוח – ילדיו וצאצאיהם. אם לא הותיר ילדים יש למלא את פרטי הוריו, וכן אם הם חיו בעת פטירתו. אם הוריו כבר לא היו בין החיים בעת פטירתו יש למלא את פרטי צאצאיהם של הוריו. בעת בדיקת בקשה לצו ירושה שכר טרחה תלוי במורכבות הבקשה והאם יש לה מתנגדים. בעת בדיקת בקשה לצו ירושה שכר טרחה עלול לעלות כאשר אם ליורש לא היו צאצאים חיים או הורים חיים בעת פטירתו ואז לפי החוק בודקים אם הורי הוריו חיים עדיין, לרוב, מצב זה הוא נדיר ועלול להביא לסכסוכים בין כמה גורמים הטוענים לזכאות על הירושה. במקרים אלו בדיקת בקשה לצו ירושה שכר טרחה עלולה להיות גבוהה מתמיד. ובכלל בענייני ירושות וצוואות אנו ממליצים לכם להתייעץ אתנו.

מעוניינים בשירות מקצועי בעל מומחיות? השאירו פרטים

Picture of עו"ד צוואות וירושות יניב אור
עו"ד צוואות וירושות יניב אור

עו"ד בעל מומחיות ייחודית בעריכת צוואות, סכסוכי ירושה וליטיגציה משפטית.
מכהן כסגן יו"ר ועדת ירושה בלשכת עורכי הדין.

משרדנו מעניק שירות באיכות הגבוהה ביותר בתחום של דיני ירושה וצוואות ומייצג בסכסוכי ירושה בכל הארץ. מומחיות מובילה בחוק הירושה, ניסיון משמעותי בליטיגציה משפטית וליווי משפטי מקיף בשכר טרחה הוגן.

לקבלת הצעה לייעוץ או לייצוג משפטי ניתן ליצור קשר  עם משרדינו:

משרד עו"ד ונוטריון יניב אור

כתובת: רח' נחל שניר 15 יבנה

טל': 077-7299995

yorteam101@gmail.com

מאמרים קשורים:

ייפוי כוח מתמשך
מסייע להבטיח כי במצב בו אין ביכולתכם לטפל בעצמכם, יעמוד לצידכם אדם שבחרתם
צו ירושה

על אף שיותר ויותר אנשים פונים להוציא צוואות במהלך חייהם, עדיין במקרים רבים אדם נפטר ללא כל צוואה. אך כאשר ישנו

איתור צו ירושה

כאשר אדם נפטר מבלי שהשאיר אחריו צוואה, הגשת בקשה לצו ירושה היא צעד הכרחי לקבלת צו ירושה רשמי ומימוש זכויותיהם

צו ירושה מחיר

כשאדם נפטר מן העולם, ואין לו צוואה, יש צורך להוציא צו ירושה. מה זה צו ירושה? איך עובדת הפרוצדורה של

הרשם לענייני ירושה

​צוואה היא הדרך הבטוחה ביותר לדאוג לחלוקת העיזבון על פי רצונו של הנפטר. החוק בישראל מכיר בארבעה סוגים שונים של

תביעה להוצאת צו ירושה

מעט רקע בעניין תביעה להוצאת צו ירושה ועל הגשה בעדיפות גבוהה לצו ירושה, על קבלת העתק צו ירושה, הגשת התנגדות

עורך דין צוואות וירושות יניב אור

עו"ד ונוטריון יניב אור

מכהן כסגן יו"ר ועדת ירושה בלשכת עורכי הדין. מעל 20 שנות נסיון. מומחיות ייחודית ומובילה בתחום דיני ירושה, צוואות וניהול סכסוכי ירושה. מומחה בעל נסיון עתיר בהופעה וייצוג בבתי משפט לרבות פלילי על רקע נסיונו ועברו כתובע משטרתי במשטרת ישראל.

מחפשים עו"ד נוטריון? השאירו פרטים ונחזור אליכם

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק

מחפשים משרד עורכי דין נוטריון?

לקבלת ייעוץ ראשני חינם השאירו פרטים